وبلاگ دانشجویان اصلاح  ارومیه

وبلاگ دانشجویان اصلاح ارومیه

وبلاگ اصلاح نباتات:دارای انواع مقاله ها و تحقیقات در زمینه کشاورزی .
وبلاگ دانشجویان اصلاح  ارومیه

وبلاگ دانشجویان اصلاح ارومیه

وبلاگ اصلاح نباتات:دارای انواع مقاله ها و تحقیقات در زمینه کشاورزی .

اسپیدسترا(برگ عبایی)

اسپیدسترا(Aspidistra) (برگ عبایی) متعلق به خانواده سوسن است و دارای تنها هشت گونه از گیاهان همیشه سبز اپارتمانی و گلخانه ای است. انها به اسانی داخل اپارتمان وساختمان رشد نموده و به شرایط اب و هوایی مختلف درون ساختمان مقاوم هستند. حساسیت خاصی به تغییرات نور و دما ندارند. گونه معروف و متداول انها    A.elatiorاست که دارای برگ های سبز تیره نیزه ای دراز و جذابی بوده و به صورت گسترده رشد می نمایند. هنگام بلوغ گل های کوچک غیر زینتی فنجان – مانندی را تولید می کند.

خاک گلدان را از کمپوست غنی انتخاب نموده خوب ابیاری نمایید به خصوص در تابستان و در نور نسبتا ضعیفی قرار دهید. برای داشتن گیاه بزرگتر ان را هر سال به گلدان بزرگتر و خاک تازه منتقل نمایید. در طول سال هر یک یا دو ماه یک بار به ان کود بدهید.

برای تکثیر گیاه برگ عبایی در بهار ریشه گیاه را تقسیم نمایید  و هر قسمت را با جوانه انتهایی و تعدادی برگ در گلدان و خاک تازه قرار داده و اب و غذای بدهید. حشرات و عنکبوت های کوچک ممکن است ب گیاه اسیب برسانند و در سطح برگ ها لکه ایجاد نمایند. گاه ممکن است در نتیجه اسیب های فیزیولوژیکی نوک برگ ها قهوه ای شده و شکاف ایجاد نمایند.

منبع

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد